Savā rokrakstā

03.10.2022.

Jau šo ceturtdien kopā ar astoņiem citiem Rīgas tautas deju ansambļiem dejosim RTU TDA Vektors rīkotajā koncertā ''Savā rokrakstā''.

Tiekamies 6.10. plkst. 19.00 VEF Kultūras pilī!

Biļetes vēl vari paspēt iegādāties šeit: ej.uz/savarokraksta

Gatve Grieķijā

07.09.2022.

Kad pirmie Septembra lieti ir noskalojuši Korintas līča sāļus no mūsu ādām un, līdz ar atvadām no Grieķijas saules, no mums atvadījusies ir arī Latvijas vasara, esam gatavi pagremdēties atmiņās par to, kā tad mums Grieķijā pa šo nedēļu gāja.

Brauciena pirmo daļu aizvadījām nelielā kūrortpilsētā Loutraki - Grieķijas piekrastes pilsētā, kas atrodas vien stundas brauciena attālumā no galvaspilsētas Atēnām. Nepacietības aizrauti, prieka pilni un ar tautas tērpiem koferos apbruņoti, ieradāmies, lai piedalītos pilsētas ikgadējā starptautiskajā dejas un mūzikas festivālā ''Cosmo Festival''. Festivālu patiesi starptautisku padarīja to dalībnieku dauzveidība - tajā piedalījās arī kolektīvi no Lietuvas, Rumānijas, Itālijas un Gruzijas, kā arī vēl divi citi kolektīvi no Latvijas.

Ceļojuma kopīgās sajūtas sākās jau ierodoties lidostā, jo izrādījās, ka mūsu dejotājai Lindai šis būs pirmais lidojums dzīvē. Viņa par savu pieredzi kopā ar Gatvi raksta šādi: ''Līdz šim mani ceļojumi bijuši piezemēti, burtiski piezemēti. Vienmēr braucu lielus gabalus ar automašīnu, autobusu vai kuģi, tā kā šis ceļojums uz Grieķiju ar Gatvi bija mans pirmais lidojums jebkad. Varu atzīt, ka lidaparāta izraisītās kustības manī neizraisa patīkamas emocijas, taču savējo klātbūtne ļoti palīdzēja pārvarēt bailes un satraukumu, kas bija pārņēmis. Lidošana ar gatviešiem? 10/10 pieredze, rekomendēju arī citiem. - tā stāsta Linda.''

Piezemējoties Atēnās sagaidījām to, ko savās laika ziņu aplikācijās jau redzējām iepriekš - lietu. Tas gan mitējās neilgi pēc mūsu ierašanās, itkā pats Zevs būtu sapratis, ka nu Gatve ir klāt, un mēs esam noilgojušies pēc kārtīgas saules gaismas nedēļas garumā.

Turpmākās pāris dienas tika aizvadītas laiski un mierīgi, zvilnējot piekrastē un pierodot pie akmeņainās pludmales. Protams, neizpalika arī peldes Korintas līcī. Tieši šeit tika pavadītas mūsu neaizmirstamākās dienas, kurās ne tikai baudījām sauli, jūru un draugu klātbūtni, bet arī bagātīgu kultūras buķeti.

Ekskursijas uz klosteri, olīvu eļļas ražotni un skaisto dzidrūdens peldvietu kalnos dažiem no dejotājiem nebija gana, tādēļ tieši koncerta dienas agrā rītā 4 stiprākie nolēma doties pārgājienā kalnos. Par savu pieredzi šajā gājienā stāsta dejotāja Kristīne: ''Cēlāmies 6:30 no rīta, lai jau 7:00 būtu gatavi startēt un doties pārgājienā uz kalnu virsotni. Kopumā ceļa garums vienā virzienā bija tikai 3 km, bet, kāpjot kalnā, likās, ka ceļš ir daudz garāks, un arī fiziski tas bija grūtāk. Protams, liela daļa ceļā pavadītā laika bija jāskatās uz leju, lai nenokristu, jo viss bija akmeņains. Bet, paceļot galvu augšup, pavērās burvīgs skats pār pilsētu. Kad bijām nonākuši galā, sapratām, ka tā bija īstā vieta, kur būtu bijis skaisti pabrokastot, jo ķermenis bija atmodies un arī ainava bija burvīga. Lejup ceļš arī nebija nemaz tik viegls, jo taciņas, pa kurām gājām, bija diezgan stāvas, un pastāvēja liela iespēja, ka varētu paslīdēt. Kopumā pārgājienā pavadījām 3 stundas, bet, ejot agrā rīta stundā, tas iedeva pavisam citas sajūtas.''

Kultūras pienesums šajā nedēļā Loutraki bija jūtams ik uz stūra. Deju draugi no citām valstīm ne tikai atrādīja savu sniegumu, bet labprāt izrādīja interesi arī par latviešu tautas deju soļiem kā sadraudzības vakarā, tā arī koncerta laikā. Festivāli ir kārtīgs pierādījums cilvēku nebeidzamajai interesi par citu valstu kultūrām. Lielu atbalstu jutām arī no VPDK ''Saime'' un sieviešu kamerkora ''Rīgas Kamerkoris''. Esam ļoti pateicīgi festivāla organizatoriem, kuri mūs sirsnīgi sagaidīja jau lidostā un pārliecinājās, lai esam pienācīgi izguldīti, pabaroti un izklaidēti. Vislielākās ovācijas koncertā saņēmām par deju Pieci vilki kazu rāja, kas aizrāva skatītājus no pirmā puišu uznāciena.

Brauciena otrajā pusē nevarējām palaist garām iespēju pabūt Atēnas. Apskatījām visas tūristiem raksturīgākās vietas - Akropoles kompleksu, pirmo mūsdienu Olimpisko spēļu stadionu, Zeva templi un dažādus muzejus.

Šis piedzīvojums noteikti nebūtu iespējams bez vadītājas Guntas un repetitoriem Aigara un Kristīnes, kuri vasaras laikā neatlaidīgi strādāja ar dejotājiem. Īpašu pateicību vēlamies paust Ancei, Artūram un Signei, kas rūpējās par organizatorisko daļu un finanšu kārtošanu.

Esam priecīgi, esam saules izlutināti un esam gatavi ar jaunu enerģiju mesties jaunajā Deju svētku sezonā!

Ar sauli no Grieķijas,

Jūsu TDA Gatve

VPDK Gatve un VPDK Gatve - Otrā iespēja uzņem jaunos dejotājus

02.09.2022.

Sākoties jaunajai deju sezonai, arī VPDK Gatve un VPDK Gatve - Otrā iespēja savā pulkā uzņem jaunos dejotājus.

''VPDK Gatve'' - Trešdienās plkst. 19.30

''VPDK Gatve - Otrā iespēja'' - Pirmdienās plkst. 19.30

Mēģinājumi notiek Brīvības ielā 266.